Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Fiesta problem

Startad av modoiten · 2006-07-08 · 8 svar

modoitenTrådstart
Jag har en gammal fiesta som har börjat krångla.
Den har gått som en klocka men nu har den börjat uppföra sig som en hare på vägen.
När jag ligger och kör hoppar den fram på vägen.
Jag har bytt tändstift,brytare,fördelare.Men det hjälpte inte.
Vad göra nu?
savanna
du glömde tändkablar och rotor.

kan vara att den drar tjuvluft - kolla genom att låta bilen stå på tomgång -
spruta startgas försiktigt runt insugningsrör och slangar som går från förgasartrakten.

ÖKAR MOTORN I VARVTAL då har du hittat läckan
manneman
Skall kolla detta.
savanna
lycka till
manneman
Ingen tjuvluft där inte!!!!
MoPar 66
vilken årsmodell o motor?
manneman
MoPar 66 wrote:
vilken årsmodell o motor?
1.1L motor
savanna
men tändkablarna då ??? och rotorn ??
wicke
Och tänspolen!!!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil