Ingen som har tips hur man löser detta bäst, kanske fila eller tejpa upp den rak eller ?
Skulle in på hjulinställnning då jag tyckte bilen drog snett.
En i mina ögon duktig och hjälpsam kille på HB däck kontrollerade förutsättningarna för en bra och lyckad hjulinställning. Det var inte rimligt att göra den med så dåliga dämpare fram, han undrade om jag inte ville byta dessa först och då även fjäderbenslagren eftersom de gick trögt och hackade, fjädern alltså spände och släppte om vart annat. Frågade även om jag inte märkte konstigt beteende i ex rondeller när man svänger ut. Jo sa jag den liksom tar tag och drar rakt fram och kärvar, kanke inte kärvar men lite åt det hållet.
Just det sa han, byt lager och dämpare så ordnar vi ny tid så justerar vi även camber om du filar lite i hålen på stötdämparna. annars går inte camber ställa in.
Det var fina tips de tackar man för .
köpte delar från hansen racing, jämförde med norrlands custom som var dyrare, dock så här efteråt... det var mer delar hos dem som jag missade. dvs den del jag nu tycker mig se problem med.
men nu när det väl är bytt (inte gjort hjulinställning ännu, fick tid nästa vecka) så är det nästan samma problem i rondellerna, ngt bättre men inte alls bra.
hansen skickade (via återförsäljare) det övre fästet som på min bil hade sprucket i bussningen, samt nytt fjäderbenslager.
Nu till det knepiga. på fjädern som var bytt av förre ägaren och nu bara ca 1000 mil gammal, ser fin ut, satt en gummi detalj i topp, på den en kan vi kalla det för lagerskål (nedre) denna lagerskål (sprängskiss del nr 11)tyckte jag mig märka var inte plan. lite som en berg och dalbana, mkt liten nån millimeter bara 2 toppar mitt emot varandra och 2 dalar där emellan.
Har jag missat en viktig del tror ni eller är det bara för att bilen just nu har galen toe och camber vinkel ? ena hjulet pekar ut det andra in ratten på snedden...
En i mina ögon duktig och hjälpsam kille på HB däck kontrollerade förutsättningarna för en bra och lyckad hjulinställning. Det var inte rimligt att göra den med så dåliga dämpare fram, han undrade om jag inte ville byta dessa först och då även fjäderbenslagren eftersom de gick trögt och hackade, fjädern alltså spände och släppte om vart annat. Frågade även om jag inte märkte konstigt beteende i ex rondeller när man svänger ut. Jo sa jag den liksom tar tag och drar rakt fram och kärvar, kanke inte kärvar men lite åt det hållet.
Just det sa han, byt lager och dämpare så ordnar vi ny tid så justerar vi även camber om du filar lite i hålen på stötdämparna. annars går inte camber ställa in.
Det var fina tips de tackar man för .
köpte delar från hansen racing, jämförde med norrlands custom som var dyrare, dock så här efteråt... det var mer delar hos dem som jag missade. dvs den del jag nu tycker mig se problem med.
men nu när det väl är bytt (inte gjort hjulinställning ännu, fick tid nästa vecka) så är det nästan samma problem i rondellerna, ngt bättre men inte alls bra.
hansen skickade (via återförsäljare) det övre fästet som på min bil hade sprucket i bussningen, samt nytt fjäderbenslager.
Nu till det knepiga. på fjädern som var bytt av förre ägaren och nu bara ca 1000 mil gammal, ser fin ut, satt en gummi detalj i topp, på den en kan vi kalla det för lagerskål (nedre) denna lagerskål (sprängskiss del nr 11)tyckte jag mig märka var inte plan. lite som en berg och dalbana, mkt liten nån millimeter bara 2 toppar mitt emot varandra och 2 dalar där emellan.
Har jag missat en viktig del tror ni eller är det bara för att bilen just nu har galen toe och camber vinkel ? ena hjulet pekar ut det andra in ratten på snedden...