JjobabyTrådstart2006-07-27Hallo,
jag har en passat -98.
Fjärrkontrollen till centrallåset och larmet börjar att banga ur..
Det är orginal.
Är det bara att köpa nya på VAG eller finns det något annat alternativ??
Går det att tex koppla in fjärrlåsstyrningen från tex biltemas larm??
Larmet verkar ju styras genom centrallåset eftersom det larmar av och på även när man låser upp med nyckel.
Vänligen
Tony
enkalst vore de att köpa en orginalkontroll vilket inte är allt för yrt de beror lite på vad du har för nyckel. har för mig kontrollen går på ca 4-700:-
mi veterligen finns de inga eftermarknadsalternativ till org larmet.
dock kan du ju som du säger montera ett eftermarknadslarm men de 'r ju nästan lika dyrt och mkt mer jobb..
Mvh Christoffer
tipsade man om att öppna fjärrkontrollen och kolla att själva kretskortet satt fast , samt byta batterier och göra ren alla kontakter som gärna vill ärga igen. Batterier på en -98ans fjärrkontroll är CR2016 , (billiga på Clas Ohlsson).
//freasp
@jobaby 15151 wrote:Hallo,
jag har en passat -98.
Fjärrkontrollen till centrallåset och larmet börjar att banga ur..
Det är orginal.
Är det bara att köpa nya på VAG eller finns det något annat alternativ??
Går det att tex koppla in fjärrlåsstyrningen från tex biltemas larm??
Larmet verkar ju styras genom centrallåset eftersom det larmar av och på även när man låser upp med nyckel.
Vänligen
Tony
Går nog inte att koppla in typ biltemas larm, för troligtvis är det ju startspärr på bilen och det kan bli konstigt om man försöker koppla in nåt annat, och nog inte det lättasta att veta vilka sladdar man ska använda!!
TRADIGT NÄR NI TAR UPP GAMLA TRÅDAR IGEN... tror att han inte bryr sig mer
TIPS !! KOLLA DATUMEN NÄR TRÅDEN ÄR SKAPAD och om användaren är aktiv
denna användaren som skapade tråden har inte loggat in här sedan 31/7
@TotteHBG 17239 wrote:TRADIGT NÄR NI TAR UPP GAMLA TRÅDAR IGEN... tror att han inte bryr sig mer
TIPS !! KOLLA DATUMEN NÄR TRÅDEN ÄR SKAPAD och om användaren är aktiv
denna användaren som skapade tråden har inte loggat in här sedan 31/7
Ok du har rätt, missade faktiskt att kolla när inlägget var gjort...men kollade ett idag som fick ett inlägg idag, detta ämne var ett ÅR gammalt, sista inlägg 2006-05, startat 2005-11-04!!! Så ja va inte värst!?
Ja men för de kan det vara bra för det kan vara fler som har samma problem med samma sak men sitter om gruvar sig..
Va inte vresig det är ju snart jul 8)