Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

fjärrlås mondeo

Startad av andreaze · 2007-02-07 · 9 svar

andreazeTrådstart
Har haft slut på batterier i fjärrlås dosan. Man ska kunna koda om den på nått sätt, men är det nån som vet hur? En 97a ford mondeo
aeqvist
Det finns 2 olika nycklar till mondeo.Har du en nyckel med 2 eller 3 knappar sig?Tillvägagångssätten skiljer sig mellan dom olika nycklarna.
CadKon
det är 2 knappar på min nyckel
aeqvist
1.Sätt i nyckeln i tändningslåset.
2.Vrid nyckeln snabbt mellan läge 1 och läge 2 i tändningslåset 4 ggr.
3.Sätt nyckeln i läge 1.
4.Ta ur nyckeln och rikta den mot mottagaren som sitter i dörren ungefär vid dörrhandtaget.
5.Tryck ner låsknappen eller öppningsknappen och håll den nertryckt till du hör ett ljud.
6.Om du har fler nycklar så upprepar du proceduren inom 10 sek på dom andra nycklarna.
7.Efter du är klar med nycklarna så startar du bilen och låter den gå en halv minut sen är det klart.
savanna
står det inte i instruktionsboken ??

leta efter fjärrlås eller startspärr
CadKon
cyklo: Jag fick det inte att fungera allafall. Det låter aldrig något. På ford sa dom att man endast skulle vrida mellan 0 och 1 tills det lät. Och det fungerar inte heller.


TotteHBG: Nej det står inte i instruktionsboken
aeqvist
Har du en liten röd lysdiod vid klockan på din bil?
CadKon
ja där finns en diod som blinkar ibland...
aeqvist
Testa detta istället:

1.Vrid nyckeln till läge 2 i tändningslåset 4 ggr snabbt(du har 3 sek på dig)
2.Ta ur nyckeln.
3.Nu ska den lilla lysdioden lysa.
4.Tryck på någon av knapparna på nyckeln.
5.Nu ska den lilla dioden svara med att blinka.
6.Vänta 5 sek sen kan du fortsätta med dom andra nycklarna.
7.Efter du är klar med alla nycklar så slår du på tändningen och väntar en halv minut sen ska det vara klart.
aeqvist
Detta sätt har funkat för mig förut med det verkar som dom krånglat till det med ännu fler metoder att programmera nyckeln.Om det ej funkar så kan du kika på den här hemsidan där jag hittade ytterligare metoder. https://www.mirez.co.uk/KeyProg.htm

Fler trådar i Hjälpforumet Bil