Luke wrote:
Tja!
Jag hade planerat att sätta in ett fjärrlås i min 850 och undrar ifall nån har kolla på hur man gör. Eller om det är besvärligt eller nått av den naturen innan jag köper det ;)
Bilen är även lite "ryckig" när man drar i väg på ettan. Det rycker lite i framvagnen på den. Är det drivknutarna som bör smörjas eller börjar dom ge sej tro? Eller är det sånna dom är bara? Gamla volvos har ju sina defekter :P
Tacksam för svar!
/Lucas
Hej!
Om du vill ha fjärrlås till din 850 (som jag har på min,utan larm) så räcker det att köpa ett Larmrelä:VGII kan heta 9148882 eller 9166157 på Volvo samt en fjärr med artnr: 210 211 (är inte säker på om det är art.nr men det står
på fjärrkontrollen)
... ...
Alltså, du behöver bara sätta i rel´ät så fungerar fjärren eftersom allt är fördraget.
Om det inte fungerar kan Volvo nollställa hela baletten så programmerar man om dom.
Ryckigheten (enligt min erfarenhet) beror nog mera på att övre motorfästet
har spruckit, jag kan ge dig en beskrivning på hur du byter det om du vill?
Tjo/Pele
ps. relät sitter under ratten...eller ska sitta... under skyddskåporna ds.
Jag hade planerat att sätta in ett fjärrlås i min 850 och undrar ifall nån har kolla på hur man gör. Eller om det är besvärligt eller nått av den naturen innan jag köper det ;)
Bilen är även lite "ryckig" när man drar i väg på ettan. Det rycker lite i framvagnen på den. Är det drivknutarna som bör smörjas eller börjar dom ge sej tro? Eller är det sånna dom är bara? Gamla volvos har ju sina defekter :P
Tacksam för svar!
/Lucas
Hej!
Om du vill ha fjärrlås till din 850 (som jag har på min,utan larm) så räcker det att köpa ett Larmrelä:VGII kan heta 9148882 eller 9166157 på Volvo samt en fjärr med artnr: 210 211 (är inte säker på om det är art.nr men det står
på fjärrkontrollen)
... ...
Alltså, du behöver bara sätta i rel´ät så fungerar fjärren eftersom allt är fördraget.
Om det inte fungerar kan Volvo nollställa hela baletten så programmerar man om dom.
Ryckigheten (enligt min erfarenhet) beror nog mera på att övre motorfästet
har spruckit, jag kan ge dig en beskrivning på hur du byter det om du vill?
Tjo/Pele
ps. relät sitter under ratten...eller ska sitta... under skyddskåporna ds.