Om du menar den grova kabeln som går till plus på generatorn, så ska det ju vara ström där jämt. Den är direktkopplad till plus på batteriet, ibland via startmotorn. Men laddar den? Om inte så kan det ju vara laddningsregulatorn som är paj. Testa att ta bort kontakt stycket på generatorn.
Har en Ford Sierra V6a som man måst skruva bort batterikablarna efter varje heat annars så har man ingen ström efter 5 minuter.. Den ger ut 12 volt när jag mäter mellan jord och dens + kabel, motorn är av.
kan de va de, eftersom allting annat är kopplat via en huvudströmbrytare?
kan de va de, eftersom allting annat är kopplat via en huvudströmbrytare?