Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Fönsterhissvev

Startad av Robert Samuelsson · 2006-08-15 · 3 svar

Robert SamuelssonTrådstart
Jag lyckas inte demontera fönsterhissveven.
Därför kommer jag inte till pudelns kärna - låsplatta- låskista- dörrllås.
Jag har en Mitsubishi Carisma årsmodel 2000, CKW896.

robert.samuelsson@swedenmail.com
Khrajzen
En åm -00 med fönstervev? Finns det fortfarande? Ok...finns det inte nån övertäckande del som kan petas loss med mejsel? Det brukar ju vara så det funkar. Veven sitter ju helt säkert fast med en skruv i vevens centrumposition.
MoPar 66
Ibland sitter det en typ av låsring som man med viss möda o besvär kan trycka väck med en mejsel. Sitter på axeln bakom veven
elfixaren
Tror nog mest på det sistnämda. Brukar vara bökigt. Beror ju på hur mycket dörrsidan flexar inåt.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil