Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Förbenat bromsok!

Startad av ChristerG · 2007-08-24 · 1 svar

ChristerGTrådstart
Förbenade dag. :(
Skulle koppla slangen till bromsoket och var kat att dra sönder slanginfästningen på oket.
Någon mer än jag som gjort likadant, släppte en det av gjutjärnet som gängan sitter i.
Och ändå drog jag inte hårt.
slirfeldt
Lätt hänt som även en själv råkat ut för en å annan gång,, och i regel är det lättast/enklast att byta det oket, men beroende på bilmodell och utbudet av sådana till anständigt pris, alternativt begagnat.

I annat fall borde det gå att borra upp det gamla och låta gänga om den, se bara till att det bli ordenkligt rent efter åt bara,, lycka till!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil