Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ford E-150 -88 tjuvkoppla?

Startad av hasse25 · 2012-07-14 · 2 svar

hasse25Trådstart
haft inbrott i bilen, en ford van e-150. tändlåset är helt förstörd. monterat bort den men det är en elektrisk variant så kan inte starta med skruvmejsel genom att bara vrida på mekanismen.... är det någon som förstår sig på dessa tändlås? omöjligt att hitta delen i sverige så om nån vet hur man kopplar så skulle det vara till stor hjälp...

Tack på förhand
Hasse[ATTACH=CONFIG]1108[/ATTACH]
Rimsky
är det inte som på andra gammla jänkare en stålpinne från tändningslåst ner effter rattstången till själva elkontakten (bara en gissning från min sida)
slirfeldt
Det var rejält sönderbrytet det tändningslåset,, har med för mig att det på dessa med satt ett stålstag från tändlåset ner till den elektriska startkontakten som sagt.

Ett bättre begagnat tändningslås kan förmodligen dessa ha: https://www.yankeeparts.se/pdf/YankeeParts_2011.pdf

Fler trådar i Hjälpforumet Bil