Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ford escort 1997 1,8i RS startar inte/svårstartad

Startad av bil1997 · 2009-10-29 · 32 svar

pa_holgersson
Men du Peter vet du hur man monterar ihop tändlåset dvs bara kablarna (tändplattan) eftersom den går väldigt lätt att vrida på nycklen,
Nycklen får inget stopp alls på läge 1 och läge 2 det fortsätter bara lätt tills starten, och jag körde en runda bilen slocknade.
slirfeldt
Har inte fått den äran att skruva mera med dessa tändingslås,, och framgår inte mera ingående heller i dess reparationshandbok och det bara står om denna tändplatta med kablarna är att nyckeln skall vridas till läge "1" och sedan trycka till kontaktplattan så att dess båda låsklackar låser fast densamma.

Om detta kan vara till någon hjälp,,,
pa_holgersson
Bilen startade inte.
Köpte en ny tändkontakt på skroten monterade ihop den, bilen startade fortfarande inte, avmonterade hela säkringsboxen och tog hem den och öppnade, löddade på några ställen sen monterade jag ihop den igen och bilen startade då.

Nu har jag en fråga vad står D1,D2 o.s.v på relä boxen (säkringsboxen), det finns några brobyggar av metall som ska också monteras men vet nt vart jag ska montera in dem det står ingeting på instruktionsboken.

Jag har bara monterat ihop allt som står på R men nt på D.

Hoppas ni har förstått min fråga.