Hur känns reglaget för kall/varmluften, det känns om att det blir kvar även i varmluftläget även då det börjar strömma kallluft igen, kan vara så att dess luftklaff i värmepaketet som stänger varmluftläget av någon anledning.
Men då det bara strömmar kallluft så kontrollera även att även dom båda ingående kylslangarna mellan motor och kupé verkligen är varma, men vad det verkar så ligger felet i värmepaketet eller dess väg till reglaget.
Tips är att skaffa en reparationshandbok för modellen, som tex Biltema har en mycket bra sådan på svenska och med mycket förklarande bilder över bland annat detta moment.
Men då det bara strömmar kallluft så kontrollera även att även dom båda ingående kylslangarna mellan motor och kupé verkligen är varma, men vad det verkar så ligger felet i värmepaketet eller dess väg till reglaget.
Tips är att skaffa en reparationshandbok för modellen, som tex Biltema har en mycket bra sådan på svenska och med mycket förklarande bilder över bland annat detta moment.