Till att börja med så är dessa zetecmotor tämligen känsliga för att gå varma (lätt att topplockspackningen säger upp sig) ändå kan det gå med dessa normalt upp till strax under 100 grader inan kylfläkten startar, trots friska grejor.
Men iaf så sitter kylfläktens termogivare på undersidan av övre kylarslang och har bilen AC så är det en fyrpolig kontakt, där man kan bygla två av stiften som då med frisk kylarfläkt skall startas med tändningen påslagen.
Så har bilen i fråga AC så skall dess kylarfläkt med starta så fort knappen för AC trycks in, även då denna är ur funktion, dess relästyrning är det lite större gröna bakom batteriet som med brukar kunna vara en felkälla.
Med stereon brukar det vara så att strömmen bryts tillfälligt medan startmotorn går men att det inte helt skall stänga av stereon, men enligt dess kopplingschema så är den då matad med konstant spänning.
Men iaf så sitter kylfläktens termogivare på undersidan av övre kylarslang och har bilen AC så är det en fyrpolig kontakt, där man kan bygla två av stiften som då med frisk kylarfläkt skall startas med tändningen påslagen.
Så har bilen i fråga AC så skall dess kylarfläkt med starta så fort knappen för AC trycks in, även då denna är ur funktion, dess relästyrning är det lite större gröna bakom batteriet som med brukar kunna vara en felkälla.
Med stereon brukar det vara så att strömmen bryts tillfälligt medan startmotorn går men att det inte helt skall stänga av stereon, men enligt dess kopplingschema så är den då matad med konstant spänning.