Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

ford escort xr3i cab -87

Startad av x-11 · 2010-05-27 · 5 svar

x-11Trådstart
Jag har ett litet problem med min lilla cabbe. Kylfläkten vill inte starta jag tänkte jaha nu har fläkten gått sönder måste byta. Men när jag monterade bort den så tänkte jag att jag måste kolla om den funkar om man kopplar ström direkt från batteriet till fläkten och den for igång direkt. Vad kan det vara som är fel är det temperatur givaren som e knas tro? Tacksam för all hjälp jag kan få. Micke
slirfeldt
Ja under förutsättning att dess säkring är hel så är det högst troligt dess termogivare som gett upp och behöver bytas för att få igång kylfläkten igen,,,
Volvonerd
ja säkringen är hel det är inte samma givare som till värmemätaren va för den funkar nämligen det är det som gör mig lite förbryllad
Volvonerd
är det givaren som i motorblocket som styr kylfläkten eller finns det en till någonstans? om jag fattat det hela rätt så är det den givaren som sitter i motorblocket som är till värmemätarn. har jag fattat rätt eller fel?
Nitrogen
Givaren i blocket (toppen) går till mätaren. Givaren till fläkten sitter i själva kylaren. Själet är att kylfläkten inte ska gå igång förrän kylaren är helt varm. Ingen idé att den startar när bara motorn är varm...Sitter i ena gaveln. Var försiktig när du tar bort den, gamla kylare kan vara lite spröda...
Volvonerd
ok tack för hjälpen köpte en givare idag och monterade den för en liten stund sedan allt funkar som det ska tack

Fler trådar i Hjälpforumet Bil