Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

ford fiesta -86

Startad av lilla jag · 2006-12-12 · 3 svar

lilla jagTrådstart
har köpt ovanstående bil ganska nyligen för en billig peng
fungerade ok men för ett tag sedan har bilen börjat gå som en kråka:(
jag kommer inte alls upp i hastighet dvs inte mer än 70. Är det nerförsbacke och lite medvind kan jag komma upp i lite mer:D
Bilen "tickar" lite mer och är lite mer svårstartad på morgon och kväll dvs kallstarten. ibland smäller det från avgasröret.

Någon som kan hjälpa mig? Vet inte om det kan vara insprutningen, förgasaren eller något helt annat. Kan inte så mycket om bilar...

Tack
på förhand
slirfeldt
Troligt är det fråga om en vanlig förgasare i denna,, ja det är klart att något inte står rätt till,, svårt att bara sådär ge en klar diagnos, men motorn verkar inte må allt för bra.

Blåryker den något ur avgasröret? Iaf bör någon mer kunnig kika lite närmare, som att tex kontrollera komressionen i motor och det där ökande tickandet är med lite oroveckande,, plus att den blivit mer svårstartad.
larsg
Det låter som om den inte går på alla cylindrar...

Johan
slirfeldt
Hur har den varit servad? En tändservice kanske inte vore fel, med nya tändstift, fördelare, fördelarlock osv, som kan göra underverk,,, med detta tror jag du kommit en bra bit på väg mot en kör gladare bil,,,

Fler trådar i Hjälpforumet Bil