Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ford Fiesta-97 Fläkten blåser bara varmt

Startad av Cesse · 2006-08-22 · 1 svar

CesseTrådstart
Hej,

Fläkten på min Ford Fiesta 97 1,25 blåser bara varmt. Det är inte så hela tiden, bara ibland och då går det inte att få den att blåsa kallt.

Troligtvis något galet med reglaget som styr luftflödet.

Är det någon som vet hur det funkar på en ford fiesta- 97

mvh.
slirfeldt
Denna modell har troligen vakumstyrd reglering av luftspjället och det är ganska vanligt att dessa kan lossna och kan vara lite små bökigt att komma åt, men det borde gå att lätta på någon av sidopanelerna vid sidan av mittkonsollen.

Värre är det att fixa om det nu sitter värmeväxlare på denna och det är den som strular, men kika gärna lite närmare om dessa slangar verkar sitta där dom ska och att ingen lossnat, detta råkade jag själv ut med en Mondeo,, måste varit drygt annars i värmen som var med konstant inställd värme, :-)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil