FfesoijszTrådstart2011-02-22Jag har en Ford focus 2.0 -01 som har börjat leva sitt egna liv.
Tomgången ligger bra när man först startar bilen men när man kör iväg och frikopplar så dör bilen direkt. Samma sak händer om jag står still och bilen är igång och gasar på och släpper gasen direkt så dör den. Detta börjar bli väldigt irreterande när den dör så fort man kommer till ett stopljus eller korsning. Den rycker vid acceleration och har börjat blöddra.
Jag har läst runt lite på forumet efter liknande problem men har inte riktigt hittat svar på mina frågor. Jag funderar på om det är tomgångsmotorn som spökar eller bränslefiltret.
Någon som har några andra ideer om var det kan vara för fel?
Börja med två serviceåtgärder, byt luftfilter och bränslefilter.
Gör startgastestet.
Spruta startgas på vacuumslangar, insugsslangar, spjällhus samt insugsgrenrör om motorvarvet går upp har du hittat en läcka eller läckor.
Mvh Janne
Okej. Ska testa det idag. Återkommer hur det har gått!
Är det en flexifuel? Har hört att en del såna kan få spel på vintern när de inte riktigt kan avgöra vad som finns i tanken...
@hankypanky 67234 wrote:Är det en flexifuel? Har hört att en del såna kan få spel på vintern när de inte riktigt kan avgöra vad som finns i tanken...
nej det är en vanlig bensinare