Mmartin96Trådstart2011-07-20en ford sierra tror att gaffeln hoppat men vet inte hur man ser det snälla hjälp!! årsmodell -92
Ge lite mer info om symptomen och om det plötsligt uppstod eller om det kom gradvis.
Mvh Janne
Vet att detta iaf är ett rätt vanligt fel på äldre fordlådor men har ingen egen erferenhet om just detta mer än att det kan handla om en sliten plastkula. Men länkar för enkelhetens skull direkt till en sådan förklarande tråd (dock gällande Taunus) till möjligt felorsak även till detta fall:
https://www.fordclubsweden.se/forum/showthread.php?t=61862&highlight=gaffeln Bbavelsylittle18522011-07-21 · #det kom plötsligt efter vintern