Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

ford gaffeln hoppat hjälp!!

Startad av martin96 · 2011-07-20 · 3 svar

martin96Trådstart
en ford sierra tror att gaffeln hoppat men vet inte hur man ser det snälla hjälp!! årsmodell -92
boheme
Ge lite mer info om symptomen och om det plötsligt uppstod eller om det kom gradvis.

Mvh Janne
slirfeldt
Vet att detta iaf är ett rätt vanligt fel på äldre fordlådor men har ingen egen erferenhet om just detta mer än att det kan handla om en sliten plastkula. Men länkar för enkelhetens skull direkt till en sådan förklarande tråd (dock gällande Taunus) till möjligt felorsak även till detta fall:https://www.fordclubsweden.se/forum/showthread.php?t=61862&highlight=gaffeln
bavelsylittle1852
det kom plötsligt efter vintern

Fler trådar i Hjälpforumet Bil