Det låter som en begagnad motor från skroten blir det billigaste alternativet.
hej har en ford galaxy 96 2,0 8v bilen gick med för lite kylarvätska kokade ,sne topp hål i kolv fastbrända ringar .
jag har slipat toppen bytt ringar slipat ventilerna och när jag drar igågn den skramlar den mycket provar att starta ett par ggr sen nyper motorn 1,2 vev och ramlager är körda 3,4 klarat sig bra tjock oljegeegga i tråget vev och ramlager helt torra tar bort silen för oljepumpen och sticker man upp lillfingretioljesugröret i blocket så är det torrt och sotigt
taksam för hjälp
jag har slipat toppen bytt ringar slipat ventilerna och när jag drar igågn den skramlar den mycket provar att starta ett par ggr sen nyper motorn 1,2 vev och ramlager är körda 3,4 klarat sig bra tjock oljegeegga i tråget vev och ramlager helt torra tar bort silen för oljepumpen och sticker man upp lillfingretioljesugröret i blocket så är det torrt och sotigt
taksam för hjälp