I regel brukar det ändå röra sig om torra bärarmsbussningar till stötdämparfästen, då man kör med bilen blir det betydligt snabbare svängningar som oljudet uppstår, vilket inte alla gånger går att frambringa då man gångar bilen om så kraftigt och tyst brukar det då tex bli om man kör i blötväder som då mjukat upp gummit.
När man ändå är här så kan man ju ställa en fråga :e
Det är så att när jag kör på ojämn väg (grusväg med hålor, vägbulor osv) så gnisslar de som tusan baktill.
Första tanken var ju att fjäder / stötdämpare behöver lite smörj men när bilen står stilla och man går bak och gungar bilen upp och ner kraftigt så hörs inget ljud.
Var kan detta irriterande ljud komma ifrån?
Det är så att när jag kör på ojämn väg (grusväg med hålor, vägbulor osv) så gnisslar de som tusan baktill.
Första tanken var ju att fjäder / stötdämpare behöver lite smörj men när bilen står stilla och man går bak och gungar bilen upp och ner kraftigt så hörs inget ljud.
Var kan detta irriterande ljud komma ifrån?