Det var alltså ingen motortvätt du ens gjorde? Svårdiagnosterat detta annars vad som kan hänt, men ett samband tycks iaf finnas till tvätteriet.
Bil: Ford KA -98
Så här ligger det till, efter att jag tvättat bilen i torsdag så vägrade bilen starta. Det som händer är följande: Bilen startar och går igång på jämn tomgång i ca 10-15sek innan den börjar hosta och hoppa o sedan dör den. Försöker jag ge någon gas alls så dör bilen.
Testade spruta in startgas i luftfiltret och då kunde jag ge gas men vid full gas så toppades ändå inte motorn, har också testat rulla igång bilen och det funkar inte alls.
-Nya stift är monterade utan resultat.
-Tog av bensin slangen från motorn för att se om den pumpade, visst gjorde den det så pumpen fungerar.
-Har också tagit av ICV enheten och rengjort den.
-Har provat starta med och utan luftflödesmätaren utan resultat.
-Har kollat bränslespärren och den hade ej utlöst.
-Batteriet har jag mätt spänningen på och också de va OK.
Någon som har nån idé på vad som kan vara galet? Tänkte först att de kunde vara vatten i fördelarblocket men där finns visst inget fördelarblock på denna bilen. Verkstad är verkligen sista utvägen, kom gärna med förslag Leende :)
Så här ligger det till, efter att jag tvättat bilen i torsdag så vägrade bilen starta. Det som händer är följande: Bilen startar och går igång på jämn tomgång i ca 10-15sek innan den börjar hosta och hoppa o sedan dör den. Försöker jag ge någon gas alls så dör bilen.
Testade spruta in startgas i luftfiltret och då kunde jag ge gas men vid full gas så toppades ändå inte motorn, har också testat rulla igång bilen och det funkar inte alls.
-Nya stift är monterade utan resultat.
-Tog av bensin slangen från motorn för att se om den pumpade, visst gjorde den det så pumpen fungerar.
-Har också tagit av ICV enheten och rengjort den.
-Har provat starta med och utan luftflödesmätaren utan resultat.
-Har kollat bränslespärren och den hade ej utlöst.
-Batteriet har jag mätt spänningen på och också de va OK.
Någon som har nån idé på vad som kan vara galet? Tänkte först att de kunde vara vatten i fördelarblocket men där finns visst inget fördelarblock på denna bilen. Verkstad är verkligen sista utvägen, kom gärna med förslag Leende :)