Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ford-Lägger av på tomgång

Startad av Morta · 2008-04-21 · 5 svar

MortaTrådstart
Hej!

Har ett skummt problem med min ford. Jag tog ur batteriet för att lägga en silikon tätning för vattnet. Då jag satta tillbaka batteriet så startade jag bilen en snabbis och satta på larmet. När jag 2 dagar senare skulle köra bilen så funkade inte larm fjärren, bytte batteri (kan vara ett dåligt) men fungerade inte då heller. Jag drog igång larmet och väntade att det skulle sluta låta och knackade in koden(tror det va rätt). När jag skulle starta den så var den lite seg men gick igång efter 2 försöket och jag körde 6km för att handla. När jag hade handlat klart och skulle köra hem så startade bilen på en gång men efter 4km så börjar bilen lägga av på tomgången. varje gång den la av så kunde jag starta den. Det var inga problem att köra den om man hade gas, men la (inte alltid) av när jag slutade gasa. Insåg också att larm indikatorn lyste hela tiden precis som om larmet var på.

Är det någon som har någon aning om vad felet är..

Bilen är en ford escort 1.8i -95 års modell...

alla ideèr Uppskattas..
aurvangir
Ingen någon idè?

Kan tomgången påverkas av byte av typ el fel?
slirfeldt
Ja tomgången påverkas direkt av tex dåli/igensatt tomgångsmotor, men detta fenomen kom bara efter det att batteriet lossats? Larmet, är det ett original dito?
aurvangir
Tjena Peter det var ett tag sedan :).

Yes tog bara ur batteriet och satte i det och startade bilen o stängde av. nästa gång
kopplade ur larmet manuellt (utan fjärr) och fick pumpgasa för att få igång bilen och körde..
aurvangir
Vet ej vad larmet heter men ska kolla upp det under dagen..
aurvangir
DEFA heter larmet

Fler trådar i Hjälpforumet Bil