Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ford Mercury Villager/Nissan Quest

Startad av Nilbro · 2009-07-31 · 0 svar

NilbroTrådstart
Jag har en Ford Mercury Villager som är samma som Nissan Qest i Japan.
Det var ett samarbete mellan Ford och Nissan mellan -93 till 2003.
Motor är samma som i Terrano och Maxima en 6 cylindrig insprutningsmotor.

Den har dom sista dagarna varit svårstartad och gått ryckigt tills den blivit
varm?
Trampar jag på gasen för mycket tänds checkengine lampan, men slocknar
om man är mjuk på pedalen.

Igår när jag kom från Vallentuna ställde in bilen i garaget, så kopplade jag
på batteriladdaren eftersom jag tyckte batteriet var lite vekt.
Kommer ner till garaget i morse. Kopplar bort laddaren. Batteriet är full-
laddat.
Sätter mig bakom ratten och skall starta. Händer inte ett smack?
Bilen är helt död. Kollar lyset! Det är helt ok.
Vad har hänt? Säkring som pajat? ( skall strax gå ner o kolla ).
Är det någon som har/haft bilmodellen eller förstår problematiken?

Nilbro

Fler trådar i Hjälpforumet Bil