Beror på vilket chipp som är ditpulat, finns en hel del skrot på marknaden.
Viss bevakning sker av lådan också, så om kurvan är helt galen på X antal RPM vid X nM så kan det bli som du säger, förmodligen en kombination av varv/vrid du bara får ut på fyrans växel, inte märkt något på andra? även om du provar växla högt med låg fart, eller tvärtom.
Min S4;a gör likadant på hög växel, mycket gas och låga varv, den klipper av. Fast då har jag mappat själv p.g.a. rätt omfattande preppning av motorn.
När det gäller chip så är det nästan alltid bäst att lyfta av boxen, om man kör med fulboxar som lurar motorn. Kör man riktigt chip i form av ändrad styrbox så är det mindre risk att chippet är skit, förutom om det är skräpgrejjer som är monterat.
Hur man vet om det är bra grejjer eller inte går inte svara på, ens om man nämner företaget som gjort det. Misstag kan begås även av de bästa, man måste undersöka mjukvaran.
Skramlet från lådan låter värre, förmodligen urtrampningslagret och är nog ett eget isolerat fel från ovanstående, om inte 4;ans axel är den gemomgående och den har fått sig en törn.
Viss bevakning sker av lådan också, så om kurvan är helt galen på X antal RPM vid X nM så kan det bli som du säger, förmodligen en kombination av varv/vrid du bara får ut på fyrans växel, inte märkt något på andra? även om du provar växla högt med låg fart, eller tvärtom.
Min S4;a gör likadant på hög växel, mycket gas och låga varv, den klipper av. Fast då har jag mappat själv p.g.a. rätt omfattande preppning av motorn.
När det gäller chip så är det nästan alltid bäst att lyfta av boxen, om man kör med fulboxar som lurar motorn. Kör man riktigt chip i form av ändrad styrbox så är det mindre risk att chippet är skit, förutom om det är skräpgrejjer som är monterat.
Hur man vet om det är bra grejjer eller inte går inte svara på, ens om man nämner företaget som gjort det. Misstag kan begås även av de bästa, man måste undersöka mjukvaran.
Skramlet från lådan låter värre, förmodligen urtrampningslagret och är nog ett eget isolerat fel från ovanstående, om inte 4;ans axel är den gemomgående och den har fått sig en törn.