Av det jag "forskat" lite i om dessa motorer så är det iaf rent mekaniskt ungefär densamma, mot från 97 årsmodell som det skedde lite mera förändingar med nytt modellnamn (Zetec-E) och nytt styrsystem för elektroniken som just detta kunde ställa till det lite då även dom hydrauliska ventillyftarna med försvann.
Men vad det verkar mellan dessa årsmodeller verkar det så inte vara några på problem, utan bör passa rakt av med viss reservation för någon givare som ändrats, men detta torde heller inte vara några problem för denna motorkonvertering mer om detta borde ju en seriös skrot kunna svara exaktare på.
Men vad det verkar mellan dessa årsmodeller verkar det så inte vara några på problem, utan bör passa rakt av med viss reservation för någon givare som ändrats, men detta torde heller inte vara några problem för denna motorkonvertering mer om detta borde ju en seriös skrot kunna svara exaktare på.