Motorforum.nu

ForumKöp och sälj

Ford Mondeo -99

Startad av thomasnr7 · 2009-03-26 · 1 svar

thomasnr7Trådstart
Hej..

Jag är nära ett köp av beg. Ford Mondeo -99. sedan.

Nån som har nån negativ info om dessa??
Vet att styrbox pajade på min brors -94 för några år sedan.

Tack på förhand
slirfeldt
Är själv inne på min tredje Mondeo hgv (-93, -94 -99,,) och är helnöjd med modellen som sådan och trots att man är bilmek och långt i från något "fårrdfreak" har det inte varit mer mekande än motsvarande annat märke, och helt klart är att man får otroligt mycket bil för slantarna och det finns även gott om dessa så med det är det köparens marknad och hitta ett så välservat exemplar som möjligt finns goda hopp om att få en pålitlig bil en bra tid framöver.

Men för att dra något råd kan vara att framvagnarna har det varit "något" över genomsnittet som löpande fått ses över med bland annat lager, bärarmsbussningar och spindelleder, men dessa komponenter är i regel inga som helst problem med att byta och det mesta till denna finns till och med på Biltema.

Men kika även in här på ett lite mera modellspecifikt forum: https://www.fordclubsweden.se/forum/forumdisplay.php?f=55

Fler trådar i Köp och sälj