Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ford Mondeo v6 misständer

Startad av forellen · 2011-07-21 · 1 svar

forellenTrådstart
Vid gaspådrag från lågt varvtal (2000 och en bit uppåt) så misständer motorn (går ryckigt) . Kopplar man sedan in A/C:n så blir det dubbelt värre. När man sedan nått önskad fart lungnar det sig. Vad kan detta vara för fel??

/forellen
slirfeldt
Dessa motorer är erkänt känsliga med att tändstift och tändkablar är fräscha men det är ingen skilnad på kall som varm motor med dessa ryck? Att det blir värre då AC:en är inkopplad är för att då får motorn den extra belastningen. Kaqn även vara idé att byta bränslefiltret som på dessa har en bytes intervall på 9000: e mil.

Men vad är årsmodellen?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil