Vet att tändlägesgivaren är en tämligen känslig komponent på dessa motorer, villket mycket väl tyder på att det är denna som är på väg att säga upp sig och det ger även symtomen på varvräknaren klara tecken på.
Hej!
Jag har en Ford Probe V6 94-årsmodell. Vid varmt väder eller vid kortare tids parkering så startar den inte. Startmotorn går men motorn tänder inte. Det händer även, när motorn inte hunnit bli varm, att den tvärdör. Varvräknaren går direkt ned till noll. Jag har alltid så småningom fått igång motorn och kommit iväg men det är väldigt irreterande och även trafikfarligt. Motorn är väl egentligen en Mazda V6 motor men elsystemet kan ju vara amerikanskt. Tacksam för hjälp!
Mvh
Jörgen
Jag har en Ford Probe V6 94-årsmodell. Vid varmt väder eller vid kortare tids parkering så startar den inte. Startmotorn går men motorn tänder inte. Det händer även, när motorn inte hunnit bli varm, att den tvärdör. Varvräknaren går direkt ned till noll. Jag har alltid så småningom fått igång motorn och kommit iväg men det är väldigt irreterande och även trafikfarligt. Motorn är väl egentligen en Mazda V6 motor men elsystemet kan ju vara amerikanskt. Tacksam för hjälp!
Mvh
Jörgen