Kan hända att det är fel på vredet men oftast är det fläktmotståndet som är paj eller själva fläkten. Skulle nog testat byta hela vredet om det inte går att mäta sig fram var felet ligger
Inhandlade en Scorpio för nån vecka sedan och fläkten var ur funktion redan då.
Man känner att värme blir det i bilen, minimalt, men det blir. Men Fläkten fungerar inte, blåser inget.
Så lyckades en vän pilla sönder vredet lite senare så sitter utan vred.. :ner
Men min fråga är om det kan ha vare bara vredet det har vare fel på eller om det är fläktmotor eller liknande, och om man kan koppla förbi vredet till en vanlig brytare (så man visserligen vara får välja mellan allt eller inget men men...)
Eller om det sitter motstånd etc i vredet som gör att jag måste ha ett orginal vred?
/Kerre
Man känner att värme blir det i bilen, minimalt, men det blir. Men Fläkten fungerar inte, blåser inget.
Så lyckades en vän pilla sönder vredet lite senare så sitter utan vred.. :ner
Men min fråga är om det kan ha vare bara vredet det har vare fel på eller om det är fläktmotor eller liknande, och om man kan koppla förbi vredet till en vanlig brytare (så man visserligen vara får välja mellan allt eller inget men men...)
Eller om det sitter motstånd etc i vredet som gör att jag måste ha ett orginal vred?
/Kerre