Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ford Sierra -91 Centrallåsproblem!!!

Startad av vicvolta · 2006-12-19 · 1 svar

vicvoltaTrådstart
Kunde inte få upp låset idag. Centrallåset verkar ha ballat ur. Till råga på allt lossnade dörrhantaget och nyckeln bröts av ur plasthöljet i nyckeln. Kul.
Är det någon som vet hur man kan få upp bildörren, utan att bryta sig in? Vore bra med hjälp, eftersom den står på en betalparkering mitt i Lund...

Tidigare har det varit lite problem med låset, man har fått lirka lite tills det har gått att öppna, centrallåset har då låtit lite trött, men det har alltid funkat till slut - tills nu... =(
aeqvist
Ta reservnyckeln och fortsätt lirka på högra dörren eller bakluckan.Om det inte fungerar blir du nog tvungen att söka hjälp av tex assistancekåren på 020-912 912.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil