Solfjäder dålig eller lamell skulle jag tro
Hejsan!. Japp! var ute lekte lite med min Ford Sierra igår kväll! :rolleyes: .. På hemvägen fick ja problemet!, Kände att den börja "slira" på högreväxlar som 2-3-4. Kan åka på 2:ans växel tryckain komplingen ge lite gas och släppa upp snappt utan någon som hälst "rykning" Den bara "slirar" iväg?.. :confused: Slitna lameller? kompling?. Vad ska jag göra för att lösa detta problem!. Tacksam för svar! hoppas nu förstår mitt problem!:p ...Mvh