Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ford Sierra -93 Bränslepump eller elfel?

Startad av thomasnr7 · 2007-07-20 · 2 svar

thomasnr7Trådstart
Min Sierra började bete sig som om det var bensinslut igår. Hackade till ett par gånger som om bensinen var slut, sedan när jag frikopplade gick ryckigt på tomgång och till slut dog den. En haltimme senare startade jag den igen, bilen gick då som vanligt ca: 5 km sen var det samma sak igen. Nån som kan tipsa om var jag ska börja felsöka?
Min första tanke var att smuts har satt sig i bränlse ledningar/pump pga att jag kört med lite bensin i tanken ganska länge och bara tankat för en hundring åt gången.

Thomas
Leif P
Wynn's Formula Gold Petrol rengör ditt akuta problem med bränsleystemet.
skanedanne
Börja med att byta bränslefiltret
mVH Per

Fler trådar i Hjälpforumet Bil