Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ford Taurus -fläktrem + kompressor

Startad av trig338 · 2006-08-12 · 4 svar

trig338Trådstart
Hej,

Söker med google och lykta efter hjälp med Ford Taurus 3,8 liter -92 i allmänhet och fläktrem i synnerhet. Jag tror att min kompressor pajat (väser och ryker). Nu har även fläktremmen gått av. Driver fläktremmen även komressorn? Kan man kringgå kompressorn genom att sätta på en kortare fläktrem?

Finns det nåt träffsäkrare forum för mig.
savanna
prova att söka på www.google.com skriv in ford forum taurus tex eller ford taurus club
Mrharakiri
TotteHBG wrote:
prova att söka på www.google.com skriv in ford forum taurus tex eller ford taurus club

Har googlat som en galning men hittar inget lämpligt forum på svenska. Skulle vara skönt med lite Tauruskompisar i Svergie snarare än USA.
savanna
joooo men det är väl en rätt så ovanlig bil
Mrharakiri
TotteHBG wrote:
joooo men det är väl en rätt så ovanlig bil

Jo tyvärr. Nu när bilen börjar bli till åren så blir nackdelarna tydligare. Svårt att hitta både verkstad och delar.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil