Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ford Windstar vxl låda krånglar...

Startad av zebrastock · 2010-03-17 · 6 svar

zebrastockTrådstart
Halloj.
Kom över en Windstar billigt och tycker att det är en kanon bil som går bra och man åker skönt men jag har fått ett litet problem...

På växelföraren sitter en lampa för overdriven och den har börjat blinka direkt när jag lägger i "Drive"
Känns inte som att den lägger i högsta växeln vid körning heller...
I samband med detta så började den pendla lite i motor temp.
Någon som har en susning om vad som kan orsaka detta?
Tacksam för hjälp!
Semir
Har du kollat oljenivån i växellådan?
Fordagaren
Oljenivå var det första jag kollade och det ser bra ut.
Oljan såg dessutom ut att vara fräsch och fin.
joose
Blinkar låter som glapp i non kontakt, ärjat, rengör anslutningar.
slirfeldt
Jo för dessa typer av växellådsoljor är det alltid en förutsättning att oljenivån är den rätta,,
Hoppsan
det är inne i vxllådan som felet ligger, det är ganska dyrt att åtgärda, vxllådan måste tas ner från bilen vilket kräver en pelarlyft eftersom ramen är i vägen och sen är det några remmar i lådan plus drivsteg som ska bytas, gjorde det på min för ngr år sen
Hoppsan
om du har felet framme när du är hos en verkstad kan de koppla in en dignos dator o avläsa felet, det kan ge mer info.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil