Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Forden dog påväg hem!

Startad av Orion · 2009-07-04 · 5 svar

OrionTrådstart
Körde hemåt och helt plötsligt så dog bilen. Stannade, startade, går utan problem på tomgång, men såfort jag ger den lite gas så dör den. Vad kan detta bero på?

https://www.youtube.com/watch?v=QAxBWYFrJAU

På videon så gasar jag på lite mer för att testa...

** Uppdatering**

Hämtade bilen ikväll, allt fungerade kanon, körde iväg för egen maskin. men efter cirka 10 minuter så dog den igen. Enda skilanden jag märkt är att motorn ej kommer upp i normal arbetstemperatur.
aw73
luftmassamätaren (LMM) ??
nja
@a128 45619 wrote:
luftmassamätaren (LMM) ??


Kan jag kolla detta och i så fall hur?
landy88
@Orion 45620 wrote:
Kan jag kolla detta och i så fall hur?


Du kan koppla ur den och se om den går bättre utan LMM, gör den det, är den trasig, går den sämre = LMM bra.
LillFalk
Bränslepumpen?
När bränslepumpen la av på min bil så gick det att starta och motorn gick på tomgång. Men vid minsta gaspådrag dog den. Jag vet inte varför det gick att starta överhuvudtaget men antagligen suger motorn tillräckligt med bränsle själv, för att kunna gå på tomgång.
nja
@SM7TJC 45655 wrote:
Bränslepumpen?
När bränslepumpen la av på min bil så gick det att starta och motorn gick på tomgång. Men vid minsta gaspådrag dog den. Jag vet inte varför det gick att starta överhuvudtaget men antagligen suger motorn tillräckligt med bränsle själv, för att kunna gå på tomgång.


Det kan vara en orsak, kan man tycka... Men do skulle jag väl aldrig kunnat köra iväg med den på kvällen?! Har lämnat in den, får se vad felet är, får man hoppas

Fler trådar i Hjälpforumet Bil