Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Förgasare

Startad av Tobbe · 2002-05-14 · 1 svar

TobbeTrådstart
Jag så en sak på min förgasare idag, när man tittar ovanifrån (lutburk av) så är där ju ett hål med en vägg imellan så vi säger två hål. Längst upp sitter ju munstyckena som soppan kommer ut ifrån, längst ner i botten ser man en "platta" i vardera hål (den som ju rör sig när man gasar), men på min bil rör sig bara den ena av dessa i de två hålen?
Skall det vara så? Jag märker inte att den går dåligt eller nått sånt.......Det är en Audi 80 1,8s ( Dom e ju inte så snabba i vilket fall som helst hehe §e )
·
Den andra porten öppnar vid ett visst varvtal, allt är i sin ordning.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil