Men om inte flottören stänger när förgasaren är full med bränsle så är väl det den första du får byta!? Spelar ju ingen roll om munstyckena är täppta eller inte om bensinen flödar på hela tiden p.g.a defekt flottör...
Jag har en Mazda B1800 -82 som vid urvarvning helt plötsligt dog. Vid startförsök tänder den till men går mycket illa innan dör på nytt.
Det luktar bensin om den så jag lyfte av luftrenaren för att ta en titt på förgasaren. Där kunde jag konstatera att flottören inte stänger trots att bensinen rinner till. Det finns inget läckage i bränsletillförslen och pumpen fungerar så pass att cylindrarna fylldes med bensin. Jag skruvade ur stiften och skickade med startmotorns hjälp ut en ansenlig mängd bensin.
Jag har kikat på de munstycken jag kommer men det är inget som ser igensatt ut. Det här är en förgasare med ett flertal vacuumstyrningar så jag har än så länge inte gjort några större ingrepp.
Tacksam för alla ideer. Jag är gröngöling på området så inga kommentarer kommer att uppfattas som dumma.
Det luktar bensin om den så jag lyfte av luftrenaren för att ta en titt på förgasaren. Där kunde jag konstatera att flottören inte stänger trots att bensinen rinner till. Det finns inget läckage i bränsletillförslen och pumpen fungerar så pass att cylindrarna fylldes med bensin. Jag skruvade ur stiften och skickade med startmotorns hjälp ut en ansenlig mängd bensin.
Jag har kikat på de munstycken jag kommer men det är inget som ser igensatt ut. Det här är en förgasare med ett flertal vacuumstyrningar så jag har än så länge inte gjort några större ingrepp.
Tacksam för alla ideer. Jag är gröngöling på området så inga kommentarer kommer att uppfattas som dumma.