Ppalle590Trådstart2007-08-01Har en Transit 92a m bränsleinsprutning. En säkerhetsbrytare som sitter över gaspedalen löser ut och blockerar förmodligen bränslepumpen o Forrden e stendöd... Nollställs den startar bilen snällt men den löser oftast ut igen. Vet någon vad denna brytare har för funktion och om man kan koppla förbi den på något sätt???
funktionen är bara att den skall lösa ut vid ev krock så det inte kommer någe bränsle . borde väll bara vara att koppla förbi den . vet inte hur kablarna ser ut men någe större problem borde det inte vara . annars så borde den inte vara allt för dyr på en bildemotering .
Ja denna är mer elelr mindre urklassisk fordpryl detta och har ställt till mycket besvär som huvudbry hos många,, en del är så känsliga att dom kan lösa ut bara över ett litet fartbula i vägen.
Men det är inga som helst problem med att koppla ur den, vilket även förekommer,, det är bara att skarva ihop dessa två kablar som går till denna brytare så är det problemet borta.
Tack för svar!!!
Forrden är lagad medelst ett styck gummiband som håller ner brytaren...Funkar förnämligt... Eftersom det sitter förstärkta bladfjädrar blir det ngt skakigt när man kör olastat... Då får den attans manicken ofta utlösning...
Alla sätt är ju bra utom dom dåliga,,,