Köp inte större bil än du behöver. Skatt och försäkring är ju (oftast) högre på lite större bilar. Väg även in bränsleförbrukning nu när "soppan" snart kostar mer än 13 kr/ liter. Har du inte funderat på en liten japanare?
Hej alla,
Ni har säkert fått denna frågan tidigare.
Undrar vad man ska tänka på när man ska inhandla en begagnat, men modernt bil(inte äldre än 10 år gammal!)? Kostnaderna under köpet, efter köpet etc? Hur ofta jag får skicka den till verkstaden?
Har haft ögonen på en Volvo S60(länk). Kostar cirka 70,000 kr och är från 2001.
Har hört att reservdelarna från Volvon är dyra och att servicekostnaderna kan vara väldigt höga! Hursomhelst, är det antingen en mindre Volvo eller en Volkswagen, känner mig mest bekväm i dem och så har jag hört att dem ska vara "säkra" bilar.
Några reflektioner?
MVH,
Anna
Ni har säkert fått denna frågan tidigare.
Undrar vad man ska tänka på när man ska inhandla en begagnat, men modernt bil(inte äldre än 10 år gammal!)? Kostnaderna under köpet, efter köpet etc? Hur ofta jag får skicka den till verkstaden?
Har haft ögonen på en Volvo S60(länk). Kostar cirka 70,000 kr och är från 2001.
Har hört att reservdelarna från Volvon är dyra och att servicekostnaderna kan vara väldigt höga! Hursomhelst, är det antingen en mindre Volvo eller en Volkswagen, känner mig mest bekväm i dem och så har jag hört att dem ska vara "säkra" bilar.
Några reflektioner?
MVH,
Anna