Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

fortfarande ryckig passat

Startad av Manko12 · 2002-09-29 · 4 svar

Manko12Trådstart
Fortsättning från ett tidigare inlägg.... :q

Har en VW Passat årsmodell 91 2.0

Har ett konstigt fel som uppstår allt från 3 gånger per dag, till en gång per månad. Felet har varit likadant i nu i snart 2 års tid.

Bilen kan helt plötsligt, börja rycka, ibland lite ryckig gång till helt att vara helt tokryckig. Problemet försvinner "nästan" alltid genom att man trampar gasen i botten. då går bilen helt rent. Den ryckiga gången brukar max hålla på några minuter.

Alla normala underhållsdelar är bytta. Typ, tändkablar, tändstift, bränslefilter, fördelardosa, "rotor". På den sista servicen sa verkstaden att de inte kunde se några fel

TACK för alla tidigare tips!

Har försökt att rycka i alla vaccum- och luftslangar, samt tittat efter sprickor för att upptäcka läckage.
Kan tillägga att insprutarna lämnats in för ultraljudsregöring.
Den blå temgivaren är utbytt

Dessa åtgärder har tyvärr ej hjälpt och undrar om det finns några andra förslag på grejer som bör kollas
gnlg
försök att höra om bränslepumpen låter konstigt, lyssna genom tanklocket.
Eventuellt kan du koppla in en bränsletrycksmätare och se om du får tryckfall vid ryckningarna.
Krister Lindholm
Lambdasonden... Är det inte en VW-original så lägger jag min röst på den.
henrikjennifer
har för två år sedan bytt bränslepumpen(en dyr historia):(.

Den låter ok nu.
hakanrode wrote:
försök att höra om bränslepumpen låter konstigt, lyssna genom tanklocket.
Eventuellt kan du koppla in en bränsletrycksmätare och se om du får tryckfall vid ryckningarna.
gnlg
Testa bränsletrycksmätaren ändå, felet kan finnas på bränslesidan även om pumpen är bra.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil