MManko12Trådstart2002-09-29Fortsättning från ett tidigare inlägg.... :q
Har en VW Passat årsmodell 91 2.0
Har ett konstigt fel som uppstår allt från 3 gånger per dag, till en gång per månad. Felet har varit likadant i nu i snart 2 års tid.
Bilen kan helt plötsligt, börja rycka, ibland lite ryckig gång till helt att vara helt tokryckig. Problemet försvinner "nästan" alltid genom att man trampar gasen i botten. då går bilen helt rent. Den ryckiga gången brukar max hålla på några minuter.
Alla normala underhållsdelar är bytta. Typ, tändkablar, tändstift, bränslefilter, fördelardosa, "rotor". På den sista servicen sa verkstaden att de inte kunde se några fel
TACK för alla tidigare tips!
Har försökt att rycka i alla vaccum- och luftslangar, samt tittat efter sprickor för att upptäcka läckage.
Kan tillägga att insprutarna lämnats in för ultraljudsregöring.
Den blå temgivaren är utbytt
Dessa åtgärder har tyvärr ej hjälpt och undrar om det finns några andra förslag på grejer som bör kollas
försök att höra om bränslepumpen låter konstigt, lyssna genom tanklocket.
Eventuellt kan du koppla in en bränsletrycksmätare och se om du får tryckfall vid ryckningarna.
KKrister Lindholm2002-09-29 · #Lambdasonden... Är det inte en VW-original så lägger jag min röst på den.
Hhenrikjennifer2002-10-13 · #har för två år sedan bytt bränslepumpen(en dyr historia):(.
Den låter ok nu.
hakanrode wrote:
försök att höra om bränslepumpen låter konstigt, lyssna genom tanklocket.
Eventuellt kan du koppla in en bränsletrycksmätare och se om du får tryckfall vid ryckningarna.
Testa bränsletrycksmätaren ändå, felet kan finnas på bränslesidan även om pumpen är bra.