SSyntaxTrådstart2010-09-04Halloj Allesammans,
Jag kör en Toyota Camry, 2,2 gl.
Har iakktagit att det främre vänstra däcket blir varmt, i samband med detta så kommer det även en lukt, det doftar bränt.
Det första jag fick i baktanken var att jag kanske hade kört med parkeringsbromsen, men så var det inte. Men försäkerhetens skull så körde jag ut på landsvägen, körde 120 km/h och kvärbromsade. Trodde att detta skulle hjälpa men jag hade uppenbarligen fel.
Värmen och doften kommer efter drygt 20km körning.
Vad kan ha hänt? Vad måste bytas ut? Andra bra lösningar?
Hjälp uppskattas,
Mvh
Frasse
Troligen kärvar bromsoket på vänster fram, du får ta bort däcket och försöka "mjuka upp" hydualkolvarna eller om det inte går får du byta oket.
Mvh Janne