Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Freelander

Startad av savanna · 2006-01-25 · 7 svar

savannaTrådstart
Funderar på att köpa en Landrover Freelander diesel -00.
Har flera bekanta som kör Land Rover och som är jättenöjda med deras bilar, men hörde av en person att han aldrig skulle köpa Land Rover igen då hans bil gick sönder i princip hela tiden.
Så jag tänkte att det kanske finns någon här som har erfarenhet av Land Rover och speciellt modellen Freelander.
Är även intresserad av att veta måtten på bagageutrymmet i Freelandern.

Mvh
Johanna
Flopp
..... någon som kan hjälpa en dam i nöd? ;)
Pele
@savanna]..... någon som kan hjälpa en dam i nöd? )[/QUOTE wrote:


Lite matnyttigt kan du läsa här: https://www.landrover.com/se/sv/Vehicles/Freelander/Freelander_overview.htm

Annars här: https://www.swedenoffroad.com/sv/testdrive/lrfree98.html

Eller? Men den här kanske du inte vill läsa? https://www.ntf.se/Tidning/default.asp?RecID=6379

Iofs så har jag själv inte mycket till övers för Landrover men
det är mina egna tankar om fordonet

Pele
Ludde_57
De erfarenheter jag har, begränsar sig till de kunder hos oss som haft Land/Range Rover.
De har inte varit helt nöjda då mycket har strulat eller gått sönder.
Visserligen är de mycket körda efter dåliga eller obefintliga skogsvägar, men det ska väl de här bilarna hålla för.
Flopp
Pele wrote:
Lite matnyttigt kan du läsa här: https://www.landrover.com/se/sv/Vehicles/Freelander/Freelander_overview.htm

Annars här: https://www.swedenoffroad.com/sv/testdrive/lrfree98.html

Eller? Men den här kanske du inte vill läsa? https://www.ntf.se/Tidning/default.asp?RecID=6379

Iofs så har jag själv inte mycket till övers för Landrover men
det är mina egna tankar om fordonet

Pele

Ska inte köpa en 4wd för att vara cool i stan, till det ska jag förhoppningsvis köpa mig en Peugeot 206cc :cool:
Det är min sambo som ska ha den och eftersom han jobbar mycket i skogen och jagar en hel del så behöver han en mer terränggående bil, Caddyn är lite väl pluttig för det.
Land Rover har vi strukit från listan av tänkbara bilar, det verkar vara alldeles för mycket kludd med dom. Nu lutar det mer åt en Nissan Terrano II istället, den verkar mer rejäl och tålig. Nån som har bra/dåliga erfarenheter av dom?
Ludde_57
Varför inte en King Cab om ni far mycket efter skogsvägar?
Alla skogsnissar på jobbet har en sådan tycker jag, såvida de inte åker jänkepickup.
MP4
Fördelen med LandRovern är att(Brittiska bilar går aldrig sönder,dom bara väljer att inte fungera)oavsett om den fungerar eller inte så passar den den förbannat bra ihop med en tweedkavaj :upp
Flopp
Anders P wrote:
Varför inte en King Cab om ni far mycket efter skogsvägar?
Alla skogsnissar på jobbet har en sådan tycker jag, såvida de inte åker jänkepickup.

Går inte, lillvovvan kan inte lika bak i flaket och sambon blir galen §e om hon ligger på sätet.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil