Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Frost på insidan av frontrutan.

Startad av robtm · 2005-12-09 · 2 svar

robtmTrådstart
Jag har en Volkswagen Golf 2002-modell.
När det har varit en kall natt bildas frost på utsidan på alla rutor.
Problemet är att det också bildas frost på insidan av frontrutan. Alla andra rutor är frostfria på insidan.
Vad är det som orsakar detta? Är det fukt i bilen som jag måste försöka få ut? Vad kan annars vara fel?
Tips mottas tacksamt.
Nicrosoft
Visst är det fukt, annars hade det inte funnits ngt som kunde frysa. Kolla under gummimatorna så att det inte är fuktigt där. Lägg ev. tidningar som du byter ut med jämna mellanrum. Passa på när det är riktigt kallt(dvs. torr luft ute) att värma upp kupén och vädra ut den fuktiga varma luften. Köp en "Torrbolle" eller gör en själv av vägsalt, en handduk, ett durklag och en hink. :)
Bozzle
Du bör även ha ett kupe´ luftfilter på en 2002:a Om det blir igensatt så kan du få samma tendens som du beskriver.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil