Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Fruset lås?

Startad av trummisacke · 2005-12-05 · 3 svar

trummisackeTrådstart
Någon som har nåt tips på hur man gör för att undvika låsen att frysa på bilen? Provat med låsolja..men det fryser ändå. Såg för några år sen en liten nyckelringspryl med två batterier å en liten pinne man stack in i låset som skulle tina upp det. Har letat på google, men finner ingen i Sverige. Nån som vet var man kan köpa?
T
Clas Ohlson hade förr i tiden, hade en själv. Vet inte om dom har nu. Nackdelen var att den där pinnen var ganska tjock så det var svårt att få i den i låsen...
Krister Lindholm
Rengöring & sen smörja med nått som inte innehåller lösningsmedel, ex vanlig tunn olja eller fett, typ grafitfett funkar.

Låsolja är i de flesta fall vansinne då det löser upp smuts & olja & sen torkar ut låsen!

Man ska inte tina upp lås, man ska se till att de aldrig fryser...
FlashX
Hade en sån grej också, men tyckte inte att den funkade. Numera kör jag med nogrann smörjning

Fler trådar i Hjälpforumet Bil