Slå med ett "mjukt" föremål på fälgen, för att "ruska" loss handbromsen.
En träbit mot fälgen, och slå med en slägga brukar fungera bra. Slå ALDRIG mot fälgen direkt, utan något skyddande emellan!
Ta för vana att inte lägga i handbromsen vid kall väderlek, utan ställ bilen med växel i istället. Vrid hjulen också, så att den inte kan rulla iväg av någon anledning.
En träbit mot fälgen, och slå med en slägga brukar fungera bra. Slå ALDRIG mot fälgen direkt, utan något skyddande emellan!
Ta för vana att inte lägga i handbromsen vid kall väderlek, utan ställ bilen med växel i istället. Vrid hjulen också, så att den inte kan rulla iväg av någon anledning.