Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Fukt i fördelar?

Startad av lundmark_10 · 2008-01-19 · 1 svar

lundmark_10Trådstart
Jag har problem med tändningen på bilen... det var så att allt kylarvatten spolades ut i motorrummet, sen dess har bilen inte startat. Jag har kollat tändstiften och dom gnistrar inte så därför drar jag den slutsatsen att det är fel på fördelaren... hur åtgärdar man det felet? någon som har ärfarenhet? skulle vara jättetackam för hjälp!:)
slirfeldt
Inga problem,, och mycket troligt har du fått in vatten/fukt i fördelardosan och beroende på bil så sitter fördelarlocket med 2 fjäderspännen eller 2 skruvar, som då lossas och torkar/blåses tort, samtidigt kan man ju kontrollera rotorns framkant och topp samt dom fyra tapparna är fria från oxid, som då fungerar med tex en kniv.

Sedan är det bara att passa in fördelarlocket i sitt styrspår och spänna /skruva fast locket och starta bilen,,,

Fler trådar i Hjälpforumet Bil