Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Fundering ang olje.temp. PÅ VW Transporter?! Hjälp!!

Startad av ScaniaV8 · 2011-08-20 · 34 svar

boheme
Ja annars får dom väl göra ett återköp så att du kan gå och köpa något annat.

Mvh Janne
slirfeldt
Jo beroende på vad VW:s "högsäte" i Södertälje fastslår i denna soppa vore det ju för dom flesta parter det bästa att bilälendet köps tillbaks och framför allt så har ni lärt er något på vägen och kanske med det inte heller fullt lika intresserade på att satsa på VW på ett tag,,,

Kan med vara ett bra sätt att hota med advokat som ni har att tillgå.
ereloarbeni
Jo, så nu får vi vänta å se vad denna verkstad säger i Södertälje. runt 4 tills dess.

Försäljaren har enligt honom iaf, beställt hem nu en 2012 för ersätta denna bil som inte fungerar. Men tyvärr leverans på 6-8 månader. Vissa verkar ha haft problem, andra inte alls.

Men. fått lite info, tydligen just denna modellen, 170hk dieseln. är liksom föregående motormodel som fanns på 2009 och bakåt (en 130hk), uppskrämd till 170hk. Sedan har de inte gjort något åt det övriga i motorn. Alltså är enda skillnaden är att de tagit en 130 hk motor, chippad upp den till 170hk hos VW. Sedan har de sålt bilmodellen. Så verkar inte som det övriga i motorn riktigt klarar av förändringen.

Vi fick problem med bilen i grunden då den började koka vatten+olje tempen stack iväg när vi körde jääätte sakta i höggräs. Sedan dess har den inte gått bra, eller om ens alls ibland. Den fick helt enkelt inte ordentligt med kylning vid krypkörning i sommar väder.

//Emma
boheme
Kan det vara så att man stavar fel i VAG-reklamen. Det kanske inte skall vara "Das Auto" utan "Dass-Auto" . :e

Var jag för elak nu moderatorn? :r

Mvh Janne
slirfeldt
Nä inte för egen del iaf som själv åker en bil från den koncernen och har med faktiskt för ungarnas skull ett mobilt dass (Porta portti) bak i den bilen. :-)

Men till fallet så gick där tydligen i grunden något fel då det som sagt verkar finns några sådana och liknande fall kring den modellen. Synd där bara som det med verkar att VW inte tagit på sig detta lite snyggare.