Fyll på med rätt vätska som din bil ska ha upp till Max. OBS! Stänk inte denna vätska på lacken!!!! Torka fort av i så fall. Håll sedan koll på om det minskar snabbt. Gör det det så har du något läckage men kan ju vara så att det inte är påfyllt på länge. Lufta behöver man bara göra om behållaren är tom så det har kommit in luft i systemet eller o´m man har renoverat något så man har behövt ta bort någon del så det kommit in luft i systemet på så vis. Lycka till!
Är en riktig rejält newbie på detta så skulle behöva lite råd...
När jag startar bilen (Audi A3) tänds varningslampan för bromsarna (inte abs, inte handbroms). Jag kollade bromsvätskebehållaren och kunde konstatera att vätskan var under "Min"-sträcket.
Det jag undrar är om man kan fylla på detta lätt själv, eller om det är massa meck? Behöver man göra nåt mer än att öppna locket och fylla på ny bromsvätska av rätt typ?
Måste man lufta hela systemet bara för att man vill fylla på bromsvätska?
Bilen är nyinköpt (begagnad), så jag vet inte om det har minskat långsamt eller om det minskat snabbt (nåt läckage).
När jag startar bilen (Audi A3) tänds varningslampan för bromsarna (inte abs, inte handbroms). Jag kollade bromsvätskebehållaren och kunde konstatera att vätskan var under "Min"-sträcket.
Det jag undrar är om man kan fylla på detta lätt själv, eller om det är massa meck? Behöver man göra nåt mer än att öppna locket och fylla på ny bromsvätska av rätt typ?
Måste man lufta hela systemet bara för att man vill fylla på bromsvätska?
Bilen är nyinköpt (begagnad), så jag vet inte om det har minskat långsamt eller om det minskat snabbt (nåt läckage).