Fflamingboy2009-10-31 · #Så där ja!! Tjohoo!! Skruvade ur den & hällde på där, funka kanon bra!!
Fasen va jag gillar sånna här forum, där man kan få hjälp snabbt & lätt!!
Hänger även på ett musikforum
www.diskant.se.
Tack ska ni ha alla för hjälpen!!
Mvh, Jonas T
www.racebilder.sehåll nu koll på nivån bara, vart 1500-3000mil så du slipper byta låda igen :x
:e
Livar upp en gammal tråd här efter
två timmars googlande efter en bild på var påfyllningspluggen till växellådsoljan sitter på en Polo 1991. Att det ska va så svårt...inte ens i Haynes finns en vettig bild.
Följdfåga: Är det någon av de tre bilderna på påfyllningspluggarna även till min gamla Polo 1991?
Tacksam för svar!
/Charlie
Hallå.
Om du har en 1,3 liters motor med 5-växlad låda så har du troligen en låda som kallas 8P så då är det den översta bilden som gäller. Ett tips är att kolla på
https://old.bildelsbasen.se/ söka på din modell/eller regnummer och bocka för "bilder" så kan man se en hel del .. Den kan se ut så här
https://image.fbt.se/global/images/image.php?src=/mnt/newftp/24/bil/lgnr/225676_2.jpg&width=650 Lycka till ..
Det måste finnas en på fram sidan. Låg väldigt gömd på min mazda 121 men kolla noga.
Byta växellåde olja e varken billig eller kul fan. Höll på i 6timmar den dagen fan
En 17 mm insexa som sitter aldeles intill Difen/drivaxel ingången. Måste se under bilen.