Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Fylla på växellådsolja, Polo Variant -98

Startad av Jonas T · 2009-10-24 · 35 svar

flamingboy
Så där ja!! Tjohoo!! Skruvade ur den & hällde på där, funka kanon bra!!

Fasen va jag gillar sånna här forum, där man kan få hjälp snabbt & lätt!!

Hänger även på ett musikforum www.diskant.se.


Tack ska ni ha alla för hjälpen!!

Mvh, Jonas T www.racebilder.se
aw73
håll nu koll på nivån bara, vart 1500-3000mil så du slipper byta låda igen :x

:e
tika
Livar upp en gammal tråd här efter två timmars googlande efter en bild på var påfyllningspluggen till växellådsoljan sitter på en Polo 1991. Att det ska va så svårt...inte ens i Haynes finns en vettig bild.

Följdfåga: Är det någon av de tre bilderna på påfyllningspluggarna även till min gamla Polo 1991?

N02-0020.png
N34-0431.png
V39-1959.png

Tacksam för svar!
/Charlie
Meken
Hallå.
Om du har en 1,3 liters motor med 5-växlad låda så har du troligen en låda som kallas 8P så då är det den översta bilden som gäller. Ett tips är att kolla på https://old.bildelsbasen.se/ söka på din modell/eller regnummer och bocka för "bilder" så kan man se en hel del .. Den kan se ut så här https://image.fbt.se/global/images/image.php?src=/mnt/newftp/24/bil/lgnr/225676_2.jpg&width=650 Lycka till ..
kola
Det måste finnas en på fram sidan. Låg väldigt gömd på min mazda 121 men kolla noga.

Byta växellåde olja e varken billig eller kul fan. Höll på i 6timmar den dagen fan
Krafta
En 17 mm insexa som sitter aldeles intill Difen/drivaxel ingången. Måste se under bilen.