Kolla lampan i skuffen(bagaget) Om den ligger o lyser hela tiden så ja då har du ingen ström på morgonen. Värt att kolla iaf. Generatorn är ju bara att mäta upp när bilen går o se om den laddar. brukar ligga på 13-14 volt ca.:)
Min Audi 80 1,8S -88 har med ålderns rätt blivit väldigt tjurig... Dock får den så lov att fungera ett tag till, så jag behöver lite hjälp.
Saken är den att batteriet är stendött varenda morgon. Den ström som ligger på batteriet stämmer överens med hur mycket som krävs för att driva klockan samt behålla minnet på stereon (enl. elkunnig).
Batteriet är nytt och borde således vara i bra skick.
Alltså finns det väl bara en tänkbar förklaring, och det är att generatorn har gett upp? Varningslampan i bilen lyser inte, men å andra sidan har jag lärt mig att inte lita på varningslampor i gamla bilar (been there - done that, det kostade mig en gammal peugeot...)
Kan man på något enkelt sätt kontrollera generatorn?
Jag är själv i det närmaste analfabet när det gäller bilmekande, men kan säkert kommendera bekanta att kolla upp saker om jag bara vet var jag ska peka...
Typiskt verkstäder att ha semesterstängt när man behöver dem... :x
Saken är den att batteriet är stendött varenda morgon. Den ström som ligger på batteriet stämmer överens med hur mycket som krävs för att driva klockan samt behålla minnet på stereon (enl. elkunnig).
Batteriet är nytt och borde således vara i bra skick.
Alltså finns det väl bara en tänkbar förklaring, och det är att generatorn har gett upp? Varningslampan i bilen lyser inte, men å andra sidan har jag lärt mig att inte lita på varningslampor i gamla bilar (been there - done that, det kostade mig en gammal peugeot...)
Kan man på något enkelt sätt kontrollera generatorn?
Jag är själv i det närmaste analfabet när det gäller bilmekande, men kan säkert kommendera bekanta att kolla upp saker om jag bara vet var jag ska peka...
Typiskt verkstäder att ha semesterstängt när man behöver dem... :x