Ja nu är det väl inte så att man ger sig in i växellådan om man skall byta koppling. Att byta koppling är ganska enkelt om man inte har tummen mitt i. Annars gör te.x Speedy det billig och snabbt för ett par tusen, och det är det värt om man inte är van själv. Det ända specialverktyg man behöver är ett centreringsdon som man köper på Biltema eller tillverkar av ett kvastskaft. Det är också bra att vara två för att kunna bolla ider med någon, eller i det här fallet bolla upp växellådan med, för den väger några kilo och skall på plats rakt och snyggt, sen är det bara att skruva ihop och köra.
Hallå, min p1800 har råkat ut för första problemet. Jag skulle iväg idag men när jag skulle lägga i backen så gick det ej. Kopplingen kopplar inte ur.
Vet ni om kopplingen är ställbar på en 67:a, jag har för mig att det bara var på 40-50 talet som man hade sådant.
Blir jag tvungen att lämna in den eller vågar man ge sig in i växellådan och byta ut lamellen.
Tack på förhand.
Vet ni om kopplingen är ställbar på en 67:a, jag har för mig att det bara var på 40-50 talet som man hade sådant.
Blir jag tvungen att lämna in den eller vågar man ge sig in i växellådan och byta ut lamellen.
Tack på förhand.